Megkezdődött a Titanic próbaidőszaka

A Broadway-sikert is aratott musical augusztus 9-én debütál.

A Szegedi Szabadtéri Játékok idei musical-ősbemutatójára készülnek: elkezdődtek a Titanic budapesti termi próbái. A rendező, Somogyi Szilárd beszélt a készülő produkcióról. – A Titanic musicalt ugyanabban az évben mutatták be, mint a filmet – árulta el a rendező. – Azonban sok köztük a különbség, például egészen más a központi szerelmi szál: Vágó Zsuzsi és Veréb Tamás karakterei és a köztük szövődő szerelem különböző, mint amit korábban ismertünk.

a69i4000.JPGFotó: Dusha Béla

A Dóm térre készülő hazai ősbemutató számos érdekességet tartogat. – Cselényi Nóra jelmeztervezővel igyekeztünk olyan visszaadni a korhangulatot, nemes anyagokat használva, de egy kicsit modernizált vonalvezetéssel – mondta el Somogyi Szilárd. – A jelmezek közül a szürrealitást egyedül a Végzet táncosai képviselik: ők sodorják a Titanicot a végzete felé, és élet-halál kérdésekben döntenek, a Sors istennőit idézve.

A koreográfiáért Barta Viktória felel, a legendás hajót pedig Khell Csörsz varázsolja a színpadra. A díszlettervezőt és a rendezőt nemcsak a hajóorr, a tat, a lépcsősor és a parancsnoki híd inspirálta. – A tengerfenéken heverő roncsokról készült felvételek is nagy hatást gyakoroltak ránk – mesélte a rendező. – Ezeknek a felidézése azt az érzetet kelti, mintha már az induláskor kódolva lenne a Titanic végzete, mi pedig csak visszagombolyítottuk volna a sors fonalát.

A Titanicot összesen hat estén láthatja a közönség a Dóm téren: augusztus 9-én, 10-én, 11-én, 16-án, 17-én és 18-án.

süti beállítások módosítása