Jó időpontokban és kifejezetten olcsó árakkal indul az új járat.
A „kétharmad részt fapados” Air Berlin csődje után nem meglepő, hogy a Wizz rárepül a Budapest–Berlin-útvonalra (és az sem meglepő, hogy Tegel helyett a másik repteret, Schönefeldet választották). A viszonylatot szintén repülő Ryanair árait megnézve pedig az is érthető, miért a lehető legalacsonyabb alapárat határozták meg az egyirányú jegyekre – a Discount Club tagjai akár 2990 forintért is válthatnak egy útra jegyet (mi mondjuk egyelőre a rendszerben inkább 9000-11000 forintért láttunk foglalható jegyeket, de megy ez még lejjebb is. Az eredeti tervek szerint az útirány ’18 tavaszán indult volna, de már a bejelentést követő nap előrehozták idén decemberre, „a nagy érdeklődésre való tekintettel”.
Berlin Németország fővárosa és egyben legnagyobb városa, a politika, a kultúra, a média és a tudományos élet jelentős központja. A nemzetköziség és a tolerancia, valamint pezsgő éjszakai élet jellemzi a várost. Az utazók számos történelmi emlékhellyel, gazdag kulturális örökséggel és világszínvonalú múzeumokkal találkozhatnak többek között az UNESCO Világörökség részeként számon tartott Múzeum-szigeten. Mindazonáltal Berlin megismerésére, az alapvető látnivalók felkeresésére és az éjszakából való ízelítőre tökéletesen elegendő egy jól megkomponált kétnapos látogatás.
Ebből a szempontból nem ideális a Wizz menetrendje, mely kétnapos váltásban, vagy kora reggel, vagy a délelőtti órákban indul Budapestről, két órával később pedig vissza Berlinből – és a minden nap kora reggel induló Ryanair-járattal sem lehet ideálisan kombinálni. Ugyanakkor a máshogy árazó, ám a délutáni órákban repülő Easyjettel párosítva talán összehozható egy feszes kétnapos berlini túra.
Kérdés azonban, hogy miként hat az Easyjet üzletpolitikájára az a tény, hogy kiesik az Air Berlin, azonban a Ryanair után a másik ultrafapados légitársaság is elindítja a Budapest–Berlin-járatot. Döntésük persze nyilván attól is függ majd, hogy átveszi-e egy másik légitársaság az Air Beriln napi több BUD-TXL járatát, eddig azonban nem tűnik úgy, hogy az Easyjet képes megszólítani a felsőbb kategóriás szolgáltatásokra vágyó utasokat. Márpedig könnyen előállhat az a helyzet, hogy a magyar és német fővárost összekötő légitársaságok közül hamarosan az Easyjet számít majd a leginkább prémiumnak.
A Wizz egyébként elég jelentős úticélbővítésen van túl Budapestről (vagy inkább, reméljük, még csak a közepén járnak). 2017-ben további három járat indul, Bordeaux-val, Agadirral és Frankfurttal kapcsolva össze a fővárost. Stavanger és Berlin pedig 2018 tavaszától válik elérhetővé a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Berlinnel együtt 2017-ben a Wizz Air 17 izgalmas úti céllal bővítette immár hatvannyolc célt számláló budapesti hálózatát.