A Csárdáskirálynő amerikai változata és kortárs kamaraopera is helyet kapott a kínálatban.
A korábbi Moulin Rouge átalakítását követően április 20-án, csütörtökön nyitja meg hivatalosan is a kapuit a Budapesti Operettszínház új játszóhelye, a Kálmán Imre Teátrum. Mindig érdekes, hogy egy új színház mivel mutatkozik be a nagyközönségnek – az első premier akarva vagy akaratlanul, de mindenképp egyfajta programelőadássá válik, mely, ha nem is határozza meg a játszóhely jövőbeli jellegét, azért utal arra, mire számíthatunk.
A Kálmán Imre Teátrum bemutatkozó sajtótájékoztatója (fotó: Kállai-Tóth Anett)
Ennek megfelelően örömmel fogadtuk, hogy sokszor elővett művek helyett a Kálmán Imre Teátrum első előadása egy Magyarországon még sosem játszott operett lesz. Az Operettszínház művészeti vezetője, Kerényi Miklós Gábor rendezésében a névadó operettszerző Riviera Girl című műve kerül bemutatásra. A Riviera Girl A Csárdáskirálynő 1917-ben bemutatott Broadway-változata, mely bár zeneileg jelentős részben megegyezik eredetijével, a történet teljesen más.
A Csárdáskirálynőt korábban már többször is színpadra állító Kerényi Miklós Gábor kifejtette, hogy mivel a zene majdnem azonos, jó néhány „áthallás” felfedezhető A Csárdáskirálynővel, de a Riviera Girl teljes mértékben önálló, A Csárdáskirálynőtől független előadás lesz, melynek konfliktusai nagyon is maiak, szereplői pedig sokak számára ismerősek lehetnek. „Számomra azért külön izgalmas ez a darab, mert a szerencsejáték fortélyai és a szerelmi csatározások közötti párhuzamok felrakásával igen izgalmas világokat nyit meg előttünk” – tette hozzá Kerényi Miklós Gábor.
A Riviera Girl kis színpadon, kis létszámú zenekar közreműködésével kerül bemutatásra, mely az alkotói folyamatot is befolyásolja. „Természetesen nem egyszerű egy kamarazenekari hangszerelés pontos hangulati megfogalmazása, de azáltal, hogy a hangszerek szinte mindegyike kap szólófeladatokat is, különös és hatásos, effektusokban gazdag zenei szövetet nyertünk, amellyel reményeink szerint öröm lesz együtt lélegezni” – mondta el ezzel kapcsolatban Kerényi Miklós Gábor.
A Riviera Girl szereplői (fotó: Kállai-Tóth Anett)
A Kálmán Imre Teátrum megnyitásának jelentősége azonban természetesen messze túlmutat egyetlen bemutatón, így a színház művészeti vezetőjét arról is kérdeztük, mik a terveik a játszóhellyel, mennyire számíthatunk olyan kísérletező, formabontó zenés színházra, melyre a nagyszínpadon nincs lehetőségük. „A Kálmán Imre Teátrum játéktere kiválóan alkalmas ezekre a lehetőségekre, melyekkel élni is fogunk, hiszen a színház egyik fontos feladata az állandó megújulásra való képesség. Elmondhatom, hogy az érdeklődés felfokozott, akárcsak bennünk a szándék, hogy mind darabválasztási, mind műfajok, mind előadásstílusok terén meglepetésekkel szolgáljunk” – emelte ki Kerényi Miklós Gábor.
A Riviera Girl főbb szerepeiben Lévai Enikő, Barkóczi Sándor, Szabó P. Szilveszter és Kerényi Miklós Máté lépnek színpadra, az előadás a 20-ai bemutatót követően az évad során további nyolc alkalommal látható. A Kálmán Imre Teátrum második bemutatója április 25-én, kedden Beischer-Matyó Tamás kamaraoperája, a Kreatív kapcsolatok lesz, Székely Kriszta rendezésében; Frankó Tünde, Lukács Anita, Kendi Lajos és László Boldizsár előadásában.